Uuden vuoden ekaa päivää vietetään ja heti emäntä lunasti uudenvuodenlupauksensa! On se joskus nopee... Oltiin tänään Erkin kans äkitreffeillä =) Oli paikalla myös Elli-äiti moraalinvartijana, joten varsinaisiksi treffeiksi niitä ei voine sanoa.

Kuten kerroin, en oo päässy yli vuoteen äkiliitämään. Emäntä on huonokuntonen ja se ei varmaan jaksanu mun vauhdissa, sen takia me lopetettiin reeneissä käyminen. Mut onneks meillä on ny Erkin ja Ellin siivellä mahdollisuus reenata vähä äkilityä, ainaki ennen oikeen talven tuloa.

Mä sain mennä vaan yhen, kahen ja kolmen hypyn suoraa sekä putkee (jota emäntä kutsuu jostain kumman syystä nimellä LÄPI?). Noi jutut oli mulle ihan piisofkeik, emäntää vaan piti komentaa jatkuvasti, ku se on niin saakutin hidas. Mä kaipaan äksöniä, pitää tehrä koko ajan eikä ihmetellä. Putkella ne keksi Erkin ja Ellin emännän kans jonku ihme kiemuran, et emäntä ohjas mua ihan oudosti enkä mä meinannu heti hokata, että putkeen se tarkotti ja että sitä putkee piti jatkaa toiseen päähän, vaikka emäntä kompuroi jotain siinä ulkopualella. No, toki mä sen sit tajusin, ku se osas taas kunnolla opastaa.

Mä en oo ihan täysin tajunnu tota äkilityhommaa. Siis esteiden suorittaminen on musta ihan superkivaa ja sitä kai se äkility onkin. Mut lisäks emännän taskussa on mun suosikkivinku, jota mä en kuiteskaan saa ku vähän välillä vinguttaa. Ja mä en saa ottaa sitä sen taskusta ite. Piliiv mii, oon yrittäny! Mut jos tullaan sivulle käskystä ja ollaan paikollaan ja napotetaan silmiin, ni sit saa namuja. Ja joskus jopa vingun. Ihan epälookista?

Emäntä lupas, et me mennään toisteki äkiliitämään. Toivottavasti myös Erkki tulis taas treffeille... Mä kyl voisin tehdä paljo vaikeempia juttuja, mut emäntä tarttee vähä hitaampitemposta reeniä.