Mää sain olla mummolas pari päivää ilman äippää ja Mimpsua. Täytyy sanoo, et emmää kauheesti kerenny niitä kaivata, sillä mulla oli papan ja enon kans niin paljo puuhaa. Mää olin niitten kans pihatöis aamusta ehtoosee ja sitte me käytii autoajeluretkillä. Pappa toi semmotten ison raktorinki pihaa pesua varte ja voi mahtavaa, mitä siittä tippu pihaa Ihan sitä itteensä ja siinä oliki hiano hiaroo kaulaansa sotamaalaus Mää oon ihan papan poika, ku äippä ei oo paikalla, mää seurasin pappaa joka paikkaa ja nukuin sen viäres

Sitte eno otti mut eile autoo ja toi kotio. Mimpsu oli tosi ilone, ku näki enon, mut jotenki se vaikutti siltä, ettei meikäläisen kotiinpaluu ollu sille mikää riamujuttu Miten voi olla? Määhä oon hurmaava pikkune poika ja äippä ainaski sano olevansa tosi ilone, ku koko perhe oli koossa taas

Me lährettii sitte melki heti äipän kans reeneihi. Äippä luuli, et maalaispäivien jälkee meikäläine olis ihan uuvahtanu reeneis, mut eikö mitä! Maalaisilma oli vaa piristävää ja mää olin NIIN virtaa täys, että Lisäks äippä oli viritelly meikälle uuren lelun. Just, ku erelliskerralla keksin mahtavan leikin! Ota lelu ja mee läpeen ja jää sinne orottaan, koska äippä hakee siältä Se uus lelu on tämmöne, mut äippä oli viä laittanu siihen jonku ouron narun perää, jotta se olis mahrollisimma hankala viärä sinne läpee

Marko-setä oli tehny meitille hianot ratapiirrokset, mut jostai syystä me tehtiinki vaan tota sinistä rataa molemmilla kiarroksilla.

Siinä oli aika monta kiamuraa eikä äippä osannu eka oikeen mitää, vaan se pakotti mut tekee joka esteen eka vääri ja sitte oikee eli me tehtii yhteensä vissiin 26 estee rata. Tos piirrustukses on nimittäi yks virhe, se meitin rata oli 13 estettä ja loppu toho hypylle. Enivei, mun oli melki mahroto oottaa toka kiakkaa ja kattella, ku toiset teki rataa. Oli ihan pakko HUUTAA Mut sitte toka kiakalla me tehtiinki vaa 7-läpi alkae läpi-hyppy-hyppy-läpi-hyppy-hyppy-hyppy. Verettii se eka äipän kans pari kertaa ihan sukkana ja sitte kolmannella kerralla jäätii tahkoo heti toho läpi-hyppy, ku äippä ohjas iha väärällä kärellä mua vääri eikä siittä meinannu tulla yhtikäs mitää. Mut ne ekat kaks kiakkaa oli iha mahtavat ja äippäki jakso juasta aika hyvi

Kyä liitämine o hianoo