Kiva viikolloppu ollu mulla Mummolassa oon saanu myyrästää ja kävin hakeen joulukuusenki J-enon ja äipän kans. Oli mahtavaa juaksennella mettäs, vaikka äippä vähä jo hualestuki, ku olin hetken hävöksis. Hiano kuusi löyrettii, harmi vaa, ettei siittä oo kuvaa laittaa.

Myyrän penteleet ne piiloutuu rouran alle.

Niitä on joka pualella.

Mut yhtää en saanu kii

Sit me käytii taas liitelees. Mulla on kuulemma "pikkasen" kiarroksia, ku oli tossa niin pitkä reenitauko niitten mätäpaiseitten takia. No totta mooses on kiarroksia! Mää melkein oon jääny toisista jälkee, ku en oo päässy yhtä paljo reenaa, sen takia ei oo yhtää hetkee reeneissä hukattavana paikallaoloon Niimpä mää jouruin TAAS käyttään ääntäni ja nevvoon äippää, ku se vaan koitti mua seisottaa tyhjänpanttina Tajus se lopulta ja anto meikän LIITÄÄ. Täs äipän söherrys eka rarasta, joka meni aika hianosti kaks kertaa peräjälkee. Ei oo mittasuhteet kuvas ihan oikeet, mut näkee siittä ny periaattee.

Toka rata oliki sitte vähä kimurantimpi ja meikällä palo kii ihan täysin. Äippä koitti hiaroo sitä alotustaki taas vaikka kuinka moneen kertaa, sen turhempaa hommaa EI VOI olla! Pakko mun sit oli hetki siinä pönöttää, ku äippä niin tiukasti määräs. Mut sitte me kompastuttii tohon hyppysarjaa. Äippä ei osannu näyttää ja meikä ei sitte menny ajatuksen voimalla niinku se olis halunnu. Hiarottii varmaa kymmenen kertaa ja mun hermot meni siihen touhuu Onneks lopulta äippä osas näyttää ja me päästii rata loppuu. Tai melkein loppuu...

Joulu on jo ovella - enää NELJÄ YÖTÄ pukin tuloon Päätin mummolas tarkastaa joulukoristeet, ku ne oli jätetty pöyrälle. Tän kuvan myätä OIKEIN IHANAA JOULUN odotusta kaikille!