Tänäaamuna äippä kisko mut suaraa sänkystä poksii ja autoo, ku meikä oli viä ihan unessa. Ja sitte me ajeltii semmottee isoo hallii, jos oli ihan hirvee määrä meikäläisiä. Sukulaisia ja muitaki Siä oli kauhee metakka, mut meikä oli äipän mukaa tosi kiltti poika ja kattelin vaa tunnelmia ihmeissäni, maalaispoika ku oon

Siä oli kuulemma mun äippäki, mut sitä mää en tavannu  Sen sijaa mää näin pitkästä aikaa mun rakkaan Ruu-siskon

Ja sitte kuulemma mun velipualen iskän toisesta suhteesta, me tepasteltii ruahomatollaki peräkkäi, mut ei päästy kunnolla moikkaa...

Siä oli semmone harmaahapsine setä, joka katteli ja kosketteli meikää pöyrällä. Mää en oikeen tykänny, ku se väänsi ja käänsi ja se nostiki mut sitte aika nopsaa pöyrältä alas.

Siinä me äipän kans käpösteltii pitki sitä ruahomattoo. Tommottia pokaaleja siä olis ollu tarjolla, mut äippä sano, ettei meillä olis ollu semmottelle mitää sijoituspaikkaakaa

Ja sitte mää pönötin aika kivasti Oikeestaan paremmin reenatessa ku itte hoohetkellä, tää kuva on reenauskiarrokselta...

Kuva: Leena Mäkelä
Mut pönötin niin tai näin, setä ei oikeen kauheesti tykänny musta. Mut emmääkä siittä ihan hirveesti Saimmää sitte kummiski Erittäin Hyvän paperin ja setän lausuman voi lukee täältä. Mut vaikka mää ymmärsin, et paremminki ois voinu mennä, äippä oli tosi tyytyväine meitin reissuu ja osti siältä uuret lelukki Mimpsulle ja mulle ja sitte mulle viä semmotten enklantilaise öljykankastaki. Se pitää kai vettä, jos tarvii sateella kävellä

Nymme ollaa siis kotosalla, mut kyä maalla oli mukavampaa. Me Mimpsun kans ollaan kyä täysverisiä maalaiskoiria ja tykätää tehrä järkeviä juttuja eikä pyäriä pöljissä näytelmissä. Semmottia OIKEITA töitä, kuten puutöitä

EDIT. poistettu oma hämärä kuva ja lisätty Leena Mäkelän paremmalla kameralla ottama.