Huh, mikä ihana kesäviikonloppu ollu! Pahottelen heti kärkeen, että tästä vauhdikkaasta viikonlopusta ei oo yhtään kuvaa, ku emäntä lainas kameransa eikä siis voinu ottaa musta edustuskuvia. No, sanat kertokoot sen verta, mitä pystyvät.

Ensinnäki emäntä viihty taas rikkaruahojen parissa useeseen otteeseen. Musta se oli ihan tylsää ja mää käytin aikaani kaivamalla siankorvaa kukkapenkkiin. Lenkillä ei paljo jaksettu käydä muuta rannassa, mut ei mua huvittanu uida. On nääs "ne" ajat vuaresta ja ne vetää plikan vähä alakuloseks. No, alakulosuus haihtu eilen heti, ku J-eno ja P-täti tuli meille rillaan! Vitsit, mulla oli hauskaa! J-eno jakso heittää mulle palloo vaik kuin kauan. Ja kaikkein huipuinta oli, ku me lähettiin viä emännän ja niitten kans autoileen kaupunkiin illalla. Mää olin kyllä aika hoomoilasena ku tajusin, ettei J-enon autos ollu kattoo! Vähänkö oli hianoo seistä siä takana ja antaa viiman tuulettaa korvia. Siinä oli vauhdin tuntua! Mää halusin myäs vähä ohjata sitä autoo ja menin J-enon syliin ja laitoin tassut ratille, ihan niinku kuuluuki. Noi nauro mulle, en tiä miks. Mut en saanu kauaa olla kuskina, sillä poliisisedät ei olis kai tykänny, et koira ajaa. Harmi, ettei sitä kameraa ollu, sillä mä olisin halunnu musta kuvan siinä autos.

Tänään oltiinki sit koko päivä mummulassa siivoomassa mökkiä. Ehdin sentäs aamulenkillä nähdä Eetun. Se oli tosi ilone, ku näki mut, tottakai. Sen emäntä sano, et kyl me voidaan mun menkoista hualimatta lenkkeillä yhres, ku Eetu on kai enivei ihan sekasi. Ei se musta kyllä ollu mitenkään outo.

Mää leikin möksälläki pallolla (emäntä ei ollu kauheen intona, ku pappa anto mulle sen pallon) ja välillä hain sitä järvestäki. Ja kävin muuteski välillä vilvottelemas, ku oli niin kuuma. Emäntä meinas siivousinnossaan heittää sellasen jonku ihmisten tassuraspin roskiin, ku möksällä oli kai hiiret sitä vähä nakertaneet. Mää huamasin tän tuhlaavaisuuden ja kävin äkkiä hakeen sen raspin pois roskista ja hautasin sen rantaan. Olin aika tarkka, ettei kukaan huamais, mihin mää sen kätkin. Mut emäntä kai vaklas mua ikkunasta. Lopuks mää pääsin viä papan ja J-enon kans tän kesän ekaan mökkisaunaan. Saunan jälkeen otin kauneushiakkahoidon mökin edessä. Tarttu mukavasti märkään turkkiin. Ny oon kotona ja melkosen reporankana viikonlopun ulkotouhuista.