Taas on viikko viärähtäny ja mua on roudattu eestaas mummolan ja kodin väliä. Mulla oli taas kyllä huippukivaa. Pappa heitti palloo niin paljo ku vaan jaksoin hakee. Oli hiukka lämmin siihen puuhaan ja  mää häippäsin jonku kerran kesken leikin ja kävin viilentyyn järves. Uimisesta mää en perusta, mut musta on kiva nopeesti kyykätä järveen niin, että vesi menee selän yli. Sillai viilenee mukavasti. Oon käyny järves ja ojis jo monta kertaa tänä keväänä. Kerran jouduin pesuunki, ku ilmeisesti jotku sammakot oli käyny tekeen tarpeensa samaan ojaan mihin mää pulahdin ja emäntää alko etoon.

Sit mulla alko siä maalla myäs oma arkeolookinen tutkimusrojekti. Ehdin kyllä porata parikin reikää, mutta homma jäi ikävästi kesken. Sitä hankaloitti hiaman tiälle osuneet juuret, jotka mää kyllä taidokkaasti purin poikki. Harmi, ettei kukaan älynny dokumentoida mun kaivauksia, tein meinaan melkosesti töitä!