Me ollaa viäki oltu möksällä ja mummolassa lomalla, ku äippä ei taira enää jättää mua olleska yksi ja lähtee töihi Hymy Kameraakaa ei olla paljo käytetty, joten meikäkaunottaresta ei oo laittaa tähän yhtää uutta otosta. Vaikka äippä käski mainita täs, et mun jenkkakahvat on kai vähä sulanu. En käsitä, mistä se puhuu, mitkä kahvat NauruMut täs lyhkäne kuvaton kertaus, mitä viikon aikana on tapahtunu.

Viime viikolla mää pääsin oleen ihan omassa kotonaki. Mun rotukamut tuli heti torstaina moikkaan mua ihan kotokulmille Teivoo ja mää näin pitkästä aikaa mun Elli-äipän ja Erkin Pusu Ja veljenpoika Tevvon ja Ossin. Ja Arskan ja Jaskan. Ja monta muutaki. Me käytii kiärtää joku hautuumaa, mää tiätty kärkijoukoissa tapani mukaa.

No sitte viikolloppuna meille tuli monta kivaa tätiä. Ne on kai äipän kans lueskellu jotai aikanaa siä Jyväskylässä, misä äippäki on asunu. Ne oli tosi kivoja kaikki, mää sain kiärtää sylistä sylii ja nukkua yhren kivan tätin viäres. Jostai syystä yks täti lukitti ittensä meikäläisen huaneesee portin taakse Päättämätön

Ku tätit lähti, me tultii taas tänne möksälle. Ja VIHRONKI mun serkkupojat oli häipyny ja mää pääsin taas mummolaa. Ja tällä viikolla onki ollu paljo puuhaa. Mää oon ollu klapitalkoissa äipän ja papan kans ja koittanu parhaani mukaa kantaa klapeja, mut kiitoksen sanaa ei oo herunu! Sit mää oon ollu kalas papan kans ja saanu isoja ahvenoita saaliiks ja yhren kuhanki. Ja sit mää oon jatkanu näitä rojekteja, vanhois ja uusis paikoissa.

Tällä viikolla äippä ei sit ehtiny kuskata mua liitoreeneihinkä, mistä mää olin torella katkera Otsan rypistys Mut onneks se pystytti taas KE-PIT ja ne ihme verkkohärdellit pihaa ja meikä on sit juassu niitä läpi. Palkkaus on ollu kyä aliarvosta: väliin oon menny loistavasti ja saanu pelkän KÄVYN palkaks. Siis KÄVYN, tsiisus... No, äippä on ollu tyytyväine mun suarituksii ja se on ihan hianoo.

Kohta alkaa sit kai arki ja toivottavasti mää pääsen oikeisiinkin liitoreeneihi taas.