Viikko on taas viärähtäny, vaihtelevis tunnelmis. Torstaina mulla oli jo aamusta masu vähä pipi eikä ruaka maistunu. Ku mummi tuli päivällä meille, mää pyysin heti pihalle, ku oli kauhee hätä. Äipän kans käytii lenkillä eikä mua oikeen huvittanu se touhu. Ei maistunu kinkkuka Äippä kävi sitte tarkastaa mun jätökset takapihalla ja sai sätkyn: siä oli limasta verta normitarpeiden päällä. Se soitti taas meirän kantapaikkaan Pi-Piin (jonne tällä menolla saaraan kohta kanta-asiakaskortti, poonusta ainaski pitäs jo kertyä ) ja eiku autoo ja Taina-tätin pakeille. Äippä on pikkasen hysteerikko, mitä tulee meikäläisee, ootte varmaa huamannu

Taina-täti tutki mun sualen ja oli vähä hualestunu, ku siä oli hyytynyttä verta. Se ei kai oo normaalia. Varsinka, kummää en ollu ripuloinu. Siinä sivus se tyhjensi mun kanaalit, kirjaimellisesti seinälle... Siä oli kai vähä taas tavaraa Sitte se otti musta pari putkee verta. Äippä kehu mua ihan hirveesti, kummää oon aina ihan hiavahtamatta vaikka mua piikitetää ja puristellaan verta putkiin. Tulokset ei selittäny sitä verta, sillä hematoriitti, tulehrusarvot ja maksa-arvot oli normirajois, toinen munuaisarvo oli yli, mut se ei kai tarkota mitää ja sokeri oli vähä koholla, mut se on kai normaalia, jos ressaa. Varulta sain antipijoottikuurin, mut äippä ei alkanu sitä mulle syättää, ku torstain jälkee ei oo tullu enää verta.

Mainittemisen arvosta on ehkä myäs se, et äippä kyni mut eilen. Pikkasen kuulemma jäi viä hommaa, vaikka mun miälestä mää oon jo ihan alaston.

Tänää oli sitte viralliset hallikauren liitopäättäjäiset ja sen "kunniaks" oikeen kisat eli otettii aikaa ja laskettii virheitä!! Noo, totuuren nimis meillä oli vähä tuunatut säännöt eli oikeis kisois olis tullu hyllyjä, mut me saatii vaan vitskoja Eka oli harjotuskiakka ja meikä meni perinteisesti moikkaan Veeraa eka, mut sitä ei ollukka siä Niimpä oli paree vaan mennä äipän kans, vaik se unohtiki raran moneen kertaan ja ohjas ihan miten sattu. Mut kisakiarroksella se tsemppas ja me tultii toisiks Paven puhtaan raran jälkee!! Renkaan mää hyppäsin epähuamios sivusta eikä äippä pyytäny uusiin eli siittä olis tullu oikeesti hylly, mut nymme saatii vaan kymppi virheitä ja kiarroksen nopein aika, kröhöm

Täs äipän muistikuva rarasta, ei taira olla ihan oikein, ku sillä on kanan muisti. Mut sinneppäin, jälleen kerran