Meitillä oli äipän kans tänää reisupäivä jossai Honkajoella. Siä oli semmone näytelmä, johom määki pääsin osallistuu. Tää oliki mulle vasta toka kerta, ku pääsin näyttelee junnuluakassa  Siä me sitte äipän ja yhren toisen poijjaan ja äippänsä kans pyärittii semmotten serpin eres ja se kerto mitä se meistä tykkäs.

Eka me paineltii ympäri sitä kenttää sen toisen poijjaan kans...

Sitte mää jouruin aika kavvan oleen pöyrällä. Se oli mulle vähä outoo

Sitte mää pönötin siinä kentällä ja se serpi katteli mua. Äippä sano, että mun parhaat pönötykset käytettii jo ennen meitin vuaroo, ku se pönötytti mua vaikka kuinka monta kertaa harjotusmiäles. Höh, niinku meikä ei ny olis osannu ilman harjotustaki

Kuvat Yrjölän porukalta, kiitos!

Tämmöttiä se serpi (Miodrag Nikic) meikästä saneli:
13 months old. A little heavy head but correct expression. Correct earset. Very nice neck. Correct topline. Excellent downline. Very nice movements. Excellent temperament. Front excellent.
Tulos: ERI JUK2

Eli eksellenttii kaikki, paitti tää oli sitä miältä että mun pää on liika heviä kamaa  Anteeks vaan, mut jos kyse oli meikän koko kesän reenien tuloksista eli mahtavista poskilihaksista (airon- ja puittenkannot...), ni tää setä ei oo kuullu viisua: "jos posket ei näy takaapäin, niin missä vika on..."  Ei vais, mahtis tulos äipänki miälestä

Meitillä oli matkakaverina mun tyttöystävä, Luna, joka pärjäs omas näytelmässää tosi hianosti

Ja sen veikka Nemo, jonka kans me ei paljo juteltu, mut silläki meni näytelmäs kivasti.

Ja sitte siä oli kyä muitaki tuttui, niinku Mimpsun veljempoika Tevvo, joka oli kans ernomane ja meitillä osu jututki aika hyvin yksii  Ja sitte sen veikka Ossi, joka veiki koko näytelmän ja oli joku Roppi. Se kuulostaa tosi hianolta  Ja Rista, joka oli Roppivetti ja viä jotai muutaki hianoo. Ja meillä kaikilla oli nii mukavaa, ei näytelmät ookkaa nii tyhmä juttu, ku Mimpsu on mulle kertonu