Mää oon asunu täälä ny jo viikon ja oppinu vähä tätä murrettaki Mimmiltä Äippä käski sanoo, et meikästä on aika mahroton saara valokuvarokumenttia, sillä mää on melkonen viikari.

Mää oon oppinu aika hyvin pyytään tonne takapihalle, ku mulla on pissa- tai kakkahätä - paitti yällä, jollon mää teen ne ihan mihin vaan Nukkuun mää oon kuulemma hirmu huano, paljo huanompi ku Mimpsu oli piänenä. Mää nukun alkuyän, mut sitte mää herään ja yleensä mua kutittaa ihan peevelisti ja pitää raaputtaa ja kirputtaa Tänää mää pääsinki sitte ekaa kertaa semmotteen Pi-Pi -paikkaan, ku äippää alko hualettaa toi mun rapsuttelu. Mää menin sinne ihan äijänä reippaasti ja äippä nosti mut suaraan puntarille: 2,8 kiloo täyttä parsonia! Sit mää moikkasin ne tätit, keitä siä oli ja sitte istuin äipän sylkys oottelees. Siittä meni ohi semmone jätti-iso seehveri ja meikältä tais päästä pahat hajut äipän sylkkyyn Emmää sitä OIKEESTI pelänny....

Se Taina-täti tutki mua ja otti jotai mun ihosta ja sano sitte äipälle, ettei mulla oo mitään mönkiäisiä ja mun kans voi ihan hyvin mennä pentupiiriin huamenna - JEI Sit me mentii semmottelle hiakkakuapalle lenkille ja mää sain juasta aika pitkän lenkin irti, Mimpsu joutu oleen hihnas. Mut kyä mää sitte vähä menin äipän sylkyski, ku alko väsyttää.

AI NII - meinasin unohtaa tärkeimmä eli mää näin eilen mun Mauri-veikan ja Ruu-siskon parsonien kokoontumisajois


Mää olin aika hurja veikka...

Höh, Ruu pääsi yllättää...

Meillä oli tosi kivaa! Maurin kanski me vähä painittii, mut enempi Ruun kans. Toivottavasti taas pian nährää

Mää oon oppinu aika paljo asioita tai oikeestaan mää oon osannu ne aina  Hihnalenkit on ihan jees, ei mua haittaa panta ja hihna, vaiks irti onki hiano mennä. Sitte mää osaan jo olla tua autoski aika hianosti, vaikka VÄHÄ pitää tiätty rotestoira, ku pannaan takaloosterii telkien taa Sitte mää osaan kattoo äippää aika hianosti ja kummää katon, ni se sanoo NAKS ja mää saan namia Ja mää osaan juasta äipän lua TOSI kovaa, ku se huutaa mun nimee