Mullei ny oo vähää aikaa runosuani sykkiny, ku mitää ihmeitä ei oo tapahtunu. Tän viikon suurin tapahtuma oli, ku mää sain uuren pannan. Kattokaa kuvasta, vähänkö oon retee. Mää tykkään kyllä ite enempi valjaista, ku niillä ei vetäminenkää tunnu nii ikävältä ku näis pannois. Mut tää on joku superpanta, äite osti sen siltä hiaroja-Tiinalta ja onhan se aika style. Mut voitteko uskoo: mun joutsenkaula on nii ohut, että ton pannan koko on 28 senttii! Äite epäili, ettei se mulle mahu, mutta niin vaan mahtu hianosti. Ja äiten miälestä tää on samalla taikapanta, sillä mää en rähise tässä yhtään niin paljo ku valjaissa.

1335311.jpg

Äite on hehkuttanu koko viikon, että sillä alkaa loma. Ja kyllä me ollaanki juhlittu: mää sain saunas löylykauhas vähä olutta... Se on mun salane pahe. Määrä on tosin naurettava: täys saunakuupalline vettä ja siihen sit ehkä millilitran sadasosa olutta. Mut jos sitä sadasosaakaa ei laittas, ni mä en koskis siihe löylyvetee. Kyllä mullaki sentäs makuaisti on! Nojoo, ens viikko on siis äipän loma ja se tiätää sitä, et se ei lähre aamusi töihi ja me voiraan tehrä vaikka mitä kivaa yhessä päivisi! Se vähä lupaili, et mää saisin vaik vähä näyttää sille äkiliitoo.