Äippä on alkanu hosua meillä jonku ihme pallokepin kans. Se ottaa sen kepin esille aina sillon tällön ja sit mun pitää koskee nenällä sitä punasta palloo kepin pääs ja samalla kuuluu naks ja sit mää haen namin toisesta paikasta. Aika järjetöntä touhua. Ja vähä mua hävetti, ku jouruin kummitätille ja T-serälleki näyttään tota "temppua".

Me oltiin taas mummolaski, ku äippä ei parane olleskaa. Se niistää ja kröhii ja syä kauheeta määrää troppeja eikä saa kai tehrä mun kans kunnon lenkkejäkää. Niimpä me mentii mummolaa jo monta päivää sitte ja mää ulkoilin siä papan kans ja yksin. Oli nastaa jahrata taas ovaria. Mut nymme ollaan kyä jo kotona ja normiarki kai pitäs alkaa. Ja meirän pitäs reenata sitä keppitouhua.

Ja kuten jo tos alemmas jutus näitte, mun pikkujoulu oli yks nolouren huippu. Äippä tunki mut tollasee tonttupukuu ja vei mut viä ihmisten ilmoille, mis mulle naurettii. Oliko se ny sitten kivaa, hä?