Pikanen päivitys maaseudulta.
Mää taidan olla kohta ihan landepaukku, ku oon jo toista viikkoa täällä maalla. Tarkotus on kai viä tää viikko viättää maaseudulla ja sit tulla takas sivistyksen pariin lomaa jatkaan. Maalla on kyä ollu ihan kivaa, oon saanu olla paljo irti ja nauttinu auringosta pihalla. Tän kesän hittileikki on emännän pallonnouto järvestä. Leikki menee näin: juakse rantaan pallon kans, tiputa se järveen ja hauku emäntä auttaan pallo järvestä. Tätä mää leikin lähes päivittäin, tosin aina ei palvelu pelaa ihan toivotulla tavalla ja jourun itte sukeltaan pallon pois.

Äkilitykepakot emäntä iski peltoon ja jokusen kerran oon niitä pujotellu. Hyppy ja putkiki on testattu näissä maisemissa. Hianosti menee, ku emäntä ohjaa kepakot oikeelta pualelta, mutta välillä se koittaa sohia väärällä pualella enkä mää sillon tiärä mitä se meinaa. Kävin mää kattomassa mun entisen seuranki (tai oon mää viäki rivijäsen) epiksiä viime viikolla. Emäntä sano, et mää olin siä vaan sosiaalistumassa, mut kyä mää vähä katoin minkälaisia ratoja tutut ja tuntemattomat meni. Ja pitihän niitä sitte alkaa munki neuvoo radan reunalta ja sitte mää jouruinki takas autoon.

Äippä karkaa aina välistä johki omille reisuille ja jättää mut mummin ja papan hoitoon. Ei siinä mitään, mummin palvelu on paljo äipän palvelua parempaa.

Ei täältä muuta. Maaseutu vaikenee, ainakin hetkeks ja loma jatkuu =)