Talvi on tullu. Mun piti tohon viime kirjootukseen laittaa viä tämmöne otos, mut se oli hävinny johki äipän koneen uumenii. Tää on musta aika hauska, ni siks mää länttään tän tähän alkuun. Tää on siis viime viikollopulta A-tätin ja I-setän luata, ihan niitten kotopihasta. Löyräkkö suren kuvasta

Noo, sitte takas tähä viikkoo. Meikä pääs mummolaa jo viikolla ja mummi oli värkänny mulle neuleita. Se tiätää, et mää inhoon vaatetusta, mut ku se on nii hullu kutoo, ni se oli silti tehny mulle pari asuu. Toinen niistä oli (onneks) ihan liian iso, se mahtus ehkä Eetulle (joka on semmone iso musta), mut tää toine mahtu meikälleki. Harmi.

Tänää me tultii suaraa papanpäiviltä liitoreeneihi. Tällä kertaa mää en päässykkä sinne hallii kattelee muitten suarituksia. Äippä ei kai viimeks oikeen tykänny, kummää olin vähä äänekäs kommentaattori siä kentän lairalla. Niimpä mää jouruin ny orottelee pimees autos omaa vuaroo.

Eka kiakka meni aika hyvin, äipänki miälestä. Mut sit se halus hiaroo sitä samaa tylsää kiakkaa uusiks ja siinä mulla palo käpy. Ihme touhua. Heti kummaa sanon miälipiteeni, ni eiku panta kaulaa ja takas autoo Artun ja Nyytin iskä näytti kuvaavan koko touhun, toivosin joskus näkeväni, ni voisin toristaa äitin sössimisen eli etten se mää ollu, joka pilas meitin raran. Täsä viä kuva siittä rarasta. Siä oli pitkästä aikaa kepikki ja puami. Kepeis oli ne verkkohässäkät ja meikä meni ne ihan sureveenisti.

Kummaa aikani vartosin autos, ni äippä haki mut takas hallii. Se oli selkeesti tajunnu, et se oli pilannu meitin suarituksen ja nymmää sainki pitää hauskaa Eka oli aika vaikee kiamura, mitä me jouruttii vähä hiaroon, meinaan äippä oli laiska ja kiärrätti vaan mua sen toka hypyn takaa sohimalla kärellään. Sitte siä oli se kiipee-estekki ja taas kepit. Mää verin raran kahteen kertaan melkein nollille! Äippä oli erityisen kiva mulle ja kehu tosi paljo Se haluu erityisesti mainita mun loistavan menon kepeille, menin ne molemmilla kerroilla kuulemma hianosti, kröhöm. Huvitti vähä, ku äippä huusi esteitten nimiä ku hyeena. Ensi se suuttuu, ku mä koitan neuvoo sitä ja sitte se itte huutaa mulle enkä mää sais sanoo mitää. Orotan ny vaan niitä reenejä, ku äipän suu teipataa eikä se saa karjua yhtää Täs viä kuva siitä tokararasta.

Kotona oli pikku järkytys eres. Kynsienleikkuu ja shampoopesu Pitää kuulemma olla siistinä, ku meen huamenna terveystarkastuksee ja piikeille Pi-Pii ja sitte mulla on tällä viikolla hiarojaki. Tämmöttis.