Saimpas raahattua emännän sen verta koneelle, että se laittaa tänne ees, että mää oon hengissä! Koko viikonloppu ollaan puuhattu takapihalla, sinne on istutettu ja kitketty ja levitetty jotain kanankakkaa (jota mää vähä maistoinki. En suasittele.) ja multaa. Piäni parsoni on joutunu kulkeen yksin pallonsa kanssa ja sitte saanu häädön, jos on koittanu saada leikkikaveria tiputtamalla pallon sellaseen multakasaan. Hautasin mää yhen siankorvan sellaseen, johon emäntä oli tökkiny jotain kasveja. Mut oon mää emännän mukaan silti harvinaisen kiltti puutarhuri, ku en enempää kaivellu sen kasoja.

Mulla on siis ollu supertylsää, mut onneks P-täti kävi mulla kylässä ja rapsutteli. Enkä mää loppujen lopuks kauheesti olis aktiviteetteja jaksanukkaan, sillä mulla on ny kuulemma alkanu juaksut. Emäntä pongas mun jäljiltä jotain tahroja ja heti se kaivo ne karseet vermeet kaapista ja veti mulle jalkaan. Juaksuajat ei oo kyllä nimensä veroset, sillä mää en jaksais ny juaksennella. Mut oisin mää Eetun kans jaksanu käveleen mennä. Sen emäntä vaan oli sanonu, ettei me ny voira lenkkeillä yhres niin kauan ku mulla on nää housut. Ehkä Eetu häpee housuseuraa tai jotain, ku se ei haluu treffata mua.