Meikä oli tässä yhen yän lomareissulla oikeen hotellissa. Hotelli oli aika hiano, mulla oli oma rinsessasänky ja vaaleenpunane mattoki. Sänkyyn sain oman peiton ja nukuin siä ihan ruususen unta. Merja-täti oli loistava hotelliemäntä, sitä mun ei tarttenu suajella niinku emäntää, vaan mää olin kuulemma ku ihmisen miäli lenkilläki vastaantulijoille. Merja sanoki, että se antais mulle mialuusti jonku esimerkillisen hotelliviaraan diploomin. Mää ku en häirinny viäreisten huaneiden lomailijoitakaa, ku olin niin rauhalline.

Vaik hotellis oli kivaa, ni oli silti huippua nährä emäntä ku se tuli hakeen mua. Mun naapurihuaneen villakoirapoikien tosin tuli mua kauhee ikävä, ne tais vähä ihastua meikään.

No tää oli kai tän kesän ainoo hotellireisu, mut Merja-täti sano, et mää saan tulla sinne millon vaan, ku oon niin viksu ja vilmaattine, oikeen tosi kaunis ja hyväkäytöksine parsoni. Emäntäki oli tyytyväine, ku en näyttäny kaikkia "temppujani" (???).

Emäntä otti ihan pöljän kuvan siältä hotellista, eihän mun huane tuu tossa yhtään edukseen. Enkä määkää, ku oon ihan hölmönä onnesta emännän nähressäni ja kiäliki on pihalla.

1686998.jpg