Kevät on tullu, nysse on varma! Mää avasin terassikauren tänää ja makoilin paarenpaarenis meitin terassilla ja otin arskaa Aivan mahtista! Kävin myäs tässä pikapiipahruksella maalla ja siä pääsin ihan mettään äipän kans. 

Harjoottelin siinä sivus vähä KIIPEE-esteitä reenejä varten

Tähä sivuhuamautuksena, että otin aika hyvät vainut tualta pinon päältä. Siinä olis ihan lähellä mahtiskettulualastot, mut jostain syystä äippä kääntyy aina tos kohras takaspäin eikä viä mua morjestaan luannonkettupeijooneja Saimmaa sitte hyvän vainun aika tuareista sorkkaelukan jäljistä, mut ennenku mää ehrin karota auringonlaskuu, äippä huus taikasanan (ja mitä suurimman huijauksen ) "PALLO" ja mun oli pakko juasta sen lua, JOS sillä vaik olis ollu SE mukana No, ei ollu ja jouruin sitäpaitti hihnaa, mut kivaa oli maalla silti! Sai taas tutkailla myyrämpesiä yms.

Tänää oli sitte ekstrakerta ja samalla vihoviimeine talvikauren päätösliitoreeni hallis. Juhlan kunniaks määkä en joutunu mököttää autos, vaan äippä rouras mun poksin (kuulemma ihan koemiäles) hallii muitten kans. Nääs mää oon sem miälestä liian kuuma koira, jos mää oon hallis ku muut reenaa. Mut mää olin kyä ihan kiltisti tiätty, äippä ei vaan oo luattanu muhun.

Reenejä veti se Klenin (ja mulle viaraampien Ainon ja Tillin) superiskä-Ville, joka on meillä ollu ennenki oppaana Ja rata kulki taas kutakuinki seuraavasti:

Jokainen meistä prooliitäjistä sai reenata kahteen otteesee, sillä reenit oli normia pitemmät. Sanomattaki kai selvää, että meikän piti käyrä morjestelee Veeraa ja muita keskem meirän suaritusten, mutta se ny oli sivuseikka. Muutemme mentiin aika hianosti toi rata. Eka kiakalla äippä hölmöili tossa 9-12 esteitten kohralla, mut sit toka kiakalla se tajus eka juasta renkaan taa meikän vauhris ja siältä käsin näyttää noi 10-12 hypyt. Sillon ne meni fain. Ja sitte Ville käski sen juasta ku heikkopäine putken päähä suaraa kummää tuun pussista, ni sillä oli ees jonkimmoiset mahikset ehtiä sinne ennen mua. Tiukille veti

Äippä sai kokeilla ohjata Kleniä ja hianostihha se veti, äijä anto äipän sohia ihan miten sattuu ja paikkas itte sen mokat, ettei äippä olis ollu niin nolona. Hianosti tehty! Ja ku Klenille ei tarvii kurkku suarana karjua (niinku ei meikällekkä tarttis..), ni äippä kokeili toka kiakalla pitää suunsa kii. Ja munkaa ei tarvinnu sille niin paljo huurella, ku se näyttiki aika hyvin mihin pitäs mennä. Eli se ei sanonu mitää, pisti vaa menee ja osotti esteitä. Sillai kai ne ammattilaiset tekee ja me ollaa jo aika lähellä sitä tasoo Parsoniko vaatimaton??