Mulla oli kuulemma synttärit perjantaina, mut emmää saanu yhtään lahjaa Vai oliko se se lahja, että Mimpsu lähti mummolaan ja mää jäin äipän kans kahrestaa kotio? Ei se ihan lahjalta tuntunu, ku ei ollu leikki (=kiusaus) kaveria No, mut lavvantaina oli ihan hianoo, kumme lährettii retkelle äipän kans. Mää jouruin oleen niin pitkään poksis autos, etten ikinä ennen oo ollu! Mutta mää oonki ylireipas poika enkä mää pistäny yhtää pahakseni, vaiks jouruin oleen autos ainaski reilut kaks tuntia. Tai no, poikkesimmää pissalla jonku Härkäpakarin pihas

Me mentii äipän kans semmotteen paikkaan, jos oli muunmuas mun kasvattiäippä Riitta ja sitte mun Rakas sisko Ruu Me Ruun kans vähä leikittii, mikä on meikälle aina aikas nolo tilanne. Om meinaa toi siskolikka aika kova jyrään meikän...

Mut olimmääki aikas hurja välillä

Ja sitte siä oli aika tylsääki, kumme vaan oltiin ja ihmeteltii. Mut näimmää sit Arminki ja me alettii yhteinen rojekti Meinaa KAIVUUrojekti. Mää oon siinä hommas melkosen hyvä ja äippä onki sitä miältä, että mää saatan kaivautua jopa johki lualii, kuulostaa pelottavalta

Sitku mää nukuin taas jonku reilut pari tuntia, nimmää heräsinki mummolas! Ja siä oli Mimpsuki! Ja mummi! Ja pappa! Ja J-eno! Kaikki mun Tärkeet Ihmiset Maalla oli mahtista, siä me käveltii Mimpsun kans ahon laitaa...

ja määki pääsin ihastelee semmosta järvee, jos voi kuulemma kesäsin uiskennella ja kulkee jollain veneelläki...

ja sitte äippä toi mettästä tämmöttiä, mää saisin kuulemma oppia löytään näitä

No sitte viä yks raportoitava juttu eli kummää ny oon jo iso poika, ni mun piti käyrä tänää T-tätin luana Pi-Pis. Emmää tiä miks, koska musta siä ei tapahtunu yhtään mitää. Tai no, kävin mää puntaris. Äippä meinas saara hepslaakin, kummää painan jo 4,4 kiloo! Että missä sen vavva on ja mitem mää oon niin iso jo, se ihmetteli. Sitte mää seisoskelin ihan kuulina jollain pöyrällä ja äippä anto pari juustonpalaa ja sitte me lährettii kotio Ihan outoo, mut kai se sitte oli tarpeen se käynti. Mää sai kai jonku oman vihkonki siältä. Ei kiinnosta. Ennemmin mää tykkään leluista.