Uutisista tärkein: mun rakas Elli-äippä kävi tänään kylässä ♥ Ensin me kiärrettiin meirän ihmisäippien kans mun kotokulmia ja sitte se tuli mun lua kylää. Mää olisin NIIN halunnu leikkiä äipän kans, mut se katto vaan mun ohi ja puristeli päätään, että kyä olis sunki (=munki) aika jo aikuistua Mut mulla oli NIIN kivaa, ku äippä kävi! Mää annoin sen syärä  mun puruluuta ja koitin sillä aikaa tappaa mun käärmettä kiärittelemällä sen päällä. Ei äippä innostunu siittäkä leikkii, vaik kärmes vinku.

Äiti ja sen tytär (sori äipän huanot kuvanlaarut. Eka hämärä ja sitte turhanki valaistunu)


Sit vähempi tärkeisii uutisii. Lunta on ihan hirrveesti ja piäni koira vallan hukkuu siihen! Viime viikolloppuna äippä roudas mut mettään umpihankilenkille, ihan sairasta Helppo kai sen oli harppoo, ku sillä oli vaan polveen asti lunta, mutta entäs meikä?! Meikästä ei näkyny ku päälaki, kummää koitin pysyä äipän peräs. Se joutuki sit välillä kantaan mua vähän matkaa, ettei oltais jääty mettään vallan.

Omalla pihallaki on tämmöstä. Pallo pitää pelastaa umpihangesta.