Mimmi: Koska mää oon konkari Lapin matkailus, niin saanen kertoo meitin reisusta. Eli oltii taas viikko Levillä, se alkaaki nääs olla meillä jo perinne, olihan tää jo meikälle toka kerta, kröhöm Se Levi on kyä huisin kaukana, jotain liki 900 kilometrii autoilua ennenku ollaan perillä. Mää sain tiätysti, kuten kuninkattaren kuuluuki, matkustaa etupenkillä sylkyssä ja kattella maisemia Nöösi sen sijaa oli takapenkillä poksissaa ja viihtyki siä yllättävän hyvin Välillä määki kävin kattoon, onkse viä henkis, mut siä se veteli hirsiä jos missä asennossa Aina, ku pirettii pissapaussi, mun tartti käyrä kattoon, olisko käyny tuuri ja nöösi olis jätetty tiän vartee. Mutta ei, aina se siä poksis majaili

Meitin möksällä oli aikas mahtis maisemat.

Niitä oli komeeta kattella pöyrältä...

Mialuummin yksin...

Oli ne tunturit aikas hianoja pihaltaki kattoen.

Tällä kertaa me ei käytykä kattoon porosia, kuten viime kerralla. Nöösi ei siis viäkä nähny niitä, mut hyviä hevonkakkoja me löyrettii yhreltä lenkkipolulta Siä oli muuten aikas komeeta paanaa juasta järvellä!

Mut aikas kovaa siä tuuli joka päivä...

Kaiken kaikkiaa aivan mahtava reisu! Ens vuanna uurestaa

Martti: Mää komppaan Mimpsua, siä pohjoses oli tosi kivaa Kumme tultii takas kotio, mää pääsin pitkästä aikaa morjestaan mun vrendejä: Tarmoo ja Eetua. Mut mää kyä tulin vähä surulliseks, sillä pojat ei enää suhtautunukka muhun ihan niinku ennen Tarmo oli ihan jees, vaikka se vähä mulle pörhisteli ja pöristeliki. Me mentii silti mettäs melki entisee mallii, leikittii ja pompittii hankes.

Mut sitte me mentii Eetun ja Tarmon uutee kotii kylää ja me jouruttii oleen eri pualilla porttia, ku Eetu jutteli mulle aika rumia Mää koitin sille kertoo ja näyttää, että mää oon ihan kiltti ja viaton pikku poika, mut ei se auttanu. Mää koitin mennä selälteni pitkin sitä portin sivua ja nualla Eetun posket ihan märiks, että se olis taas tykänny musta, mutta jostain syystä mää en kai enää voi olla sen kaveri. Snif  Eetu oli ja on mun itoli

Sitte me oltii äipän kans pitkästä aikaa reeneissä. Tosin äipän mukaan mua ei kiinnostanu mikään muu ku kentän hajut. No hitto, siähän oli aivan mahtavia terveisiä viäri viäres!! Mitemmää siinä viittisin jotain äipän hölmöjä temppuja tehrä? Ja ne jutut oli ihan tuttuja: juakse äipän lua (semmää menin perinteisee tapaa TOSI lujaa ), orottamista (ei ny oikeen kiinnostanu...) ja liikkeestä pönöttämistä (no joo...). Kaks kertaa viä tota tokohommaa ja sitte mää pääsen LIITÄÄ Mun ja Konnan äipät on kuulemma viämäs meitit johki Rookaaniksee harjottelee liitämistä. Emmeinaa malttaa orottaa!