Se on sitte taas vuasi vaihtunu ja meikä täyttääki tänä vuanna jo kuus Emmää vanha viä oo, en ees veteraani! Vuarenvaihre meni reissun päällä. Tai meinas kyä käyrä niin, et me oltais jääty kotio, ku mulla oli taas vähän mahaonkelmia viikolla. Tuli vähä peräpäästä sisällekki matolle ja sit tuli toisestaki päästä. Mut aattona mää olin jo ihan ookoo ja niimpä me sit ajeltii Keski-Suamee A-tärin ja J-serän luakse. A-täti on mun kumpsitäti, ettäs tiätte

Siä oli ihan nastaa muuten, paitsi että A-tätillä on semmone Taika-tyyppi, jonka kans me ei olla ihan vrentejä. Meikä ku ei toisista naikkosista paljo piittaa, ni me jouruttii Taikan kans vuarottelee ihmisten kans juhlimista. Eli ku toinen oli häkis, ni toinen sai pilettää ja pelata Viitä ja sit vaihrettii. Lenkillä me oltiin kyä ihan asiallisis väleis. Ette ehkä ihmettele, miks äippä oli nii tarkka meirän erossa pitämisestä, ku näätte meirän kokoeron. Taika on mua öpaut 30 kiloo isompi. Mut luulee silti olevansa piäni, voi elämä Kattokaa ny, tässä se on äipän SYLISSÄ

Täs mää suaritan siä Keski-Suames kuluvvalvontaa. Siä oli aika kätevä päivystää tos ikkunalauralla Paitti raketteja mää en saanu kattoo ikkunalauralta, ku meirät teljettii Taikan kans siks aikaa. Mut ei me puhuttu mitää, ku me molemmat ei paljo mistään paukuista piitata. Oommää joku vuasi ollu äipän sylis niitä kattoonki, mut musta se on kyä aika tylsää hommaa varsinki kauhees pakkases.

Täs vuarenvaihtees me jatkettii vuaren takasta linjaa eli ei lupauksia tällekkä vuarelle Kai me silti liitoreeneissä käyrään ja toivottavasti mulla nää mahavaivat loppuu. Meinaan on tänäänki taas ollu vähä masu kipee. Äippä meinaa, et sen tarttee alkaa selvittää, josko mää oon allerkine jollekki, mitä se mun kuppiin panee. Aika vähäset on vaihtoehrot, om meinaa aika ykstoikkosta toi mun ruaka.